مهدی منتخبی، دانش آموخته دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی، مدرک کارشناسی خود را در رشته مهندسی مکانیک، گرایش حرارت و سیالات دریافت نمود. وی پس از دریافت مدرک MBA بازاریابی از مرکز آموزشهای آزاد دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران، تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی ارشد رشته کارآفرینی، گرایش مدیریت اجرایی MBA در دانشکده کارآفرینی دانشگاه تهران ادامه داد و مدرک DBA (دکترای حرفه ای) خود را در زمینه بازاریابی از دانشگاه تهران اخذ نمود.

دکتر مهدی منتخبی، از بدو پیدایش به مدت هشت سال مدیر برندینگ و بازاریابی شرکت RADOX بود که در این مدت تجربه برگزاری بیش از 30 نمایشگاه داخلی و خارجی، طراحی و پیاده سازی ساختار و اعطای نمایندگیهای استانی برند RADOX، فعال سازی دفاتر مرکزی و فروش (3 دفتر)، اخذ نمایندگی از شرکتهای آلمانی و امریکایی برای برند RADOX و... را در کارنامه دارد.

مهدی منتخبی در ادامه فعالیتهای شغلی خودبا چرخشی ناگهانی وارد صنعت فست فود شد و در مدت سه سال فعالیت در این صنعت، فست فودهای زنجیره ای 24 ساعته سنتو (Cento) را با بیش از ده هزار مشترک و سه شعبه در سال سوم فعالیت در منطقه سعادت آباد تهران راه اندازی و مدیریت نمود.

از جمله سایر فعالیتهای دکتر مهدی منتخبی پس از تجربه راه اندازی و مدیریت فست فودهای زنجیره ای 24 ساعته سنتو میتوان به موارد ذیل اشاره کرد:

  • قائم مقام سابق دبیر انجمن مجتمعهای تجاری چند منظوره ایران
  • رئیس هیئت مدیره شرکتهای: مدیریت راهکار گستران آوادیس، گروه دانش گستران پریزاد، راهکارهای حضور مجازی آریسا و توسعه ارتباطات پایدار صنعت مبین
  • مدیر عامل شرکت مدیریت راهکارهای نقش جهان (1393 تا 1394)
  • مترجم کتاب "راهنمای جامع مدیریت مجتمعهای تجاری چند منظوره (جلد اول: گزینش و جذب مستقرین مجتمع تجاری)"
  • مولف کتاب "راهنمای جامع راه اندازی و مدیریت فست فود در ایران (میخواهم فست فود داشته باشم.)"
  •  مترجم کتاب "استراتژی های موفق بازاریابی برای شرکت های های تک High-Tech"